آنچه که می دانی را عمل کن

پدرم همیشه قبل از امتحان های مهم می گویند: ((سوال فقط از همون جاهایی که بلدی میاد)) البته این جمله بیشتر برای من سبب استرس می شود ولی دیگران را نمی دونم چند وقت پیش شب یکی از امتحان ها داشتم مسواک می زدم که بخوابم یاد این جمله افتادم و خندم گرفت ولی ناخودآگاه این حدیث از رسول الله(ص) را به یاد آوردم(( از آنچه شما نمی دانید نمی ترسم. بنگرید که با آنچه می دانید چه می کنید و چگونه به کار می برید)). واقعا هم همین است آیت الله بهجت(ره) همیشه می فرمودند: ((آنچه می دانید، عمل کنید. و در آنچه نمی دانید، احتیاط کنید تا روشن شود)). یک نکته بزرگی که از این حمله می شود برداشت کرد همین است که از نادانسته های ما از آنچه که بلد نیستیم سوال نمی شود همین نتیجه فردا سر کلاس تفسیر عینا بدان اشاره شد (هر چند دقیقا مخالف آن را در امتحان آن روز مشاهده کردیم!!!) با این حال این یک اصل است که آن دنیا باید در قبال دانسته هایمان جواب گو باشیم البته این بدان معنا نیست ما از دین هیچ چیز یاد نمی گیریم و عمل نمی کنیم در نتیجه آن دنیا هم راحت هستیم. چون یک سری موارد را ما فطرتا می دانیم و احکام مورد نیازمان را باید بدانیم و قصور در یادگیری احکام مورد ابتلا جایز نیست.

میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) را تبریک می گویم

http://harimeyas.com/wp-content/uploads/2012/02/es12.jpg

شهید عماد مغنیه

با خبر شدم سخنگوی کاخ سفید در اظهار نظری مقامات ایران(دکتر ظریف) را از ادای احترام به مزار شهید عماد مغنیه(حاج رضوان) بر حذر داشته است و گفته است ایرانی ها این حق را ندارند. در جواب باید بگویم شما غلط کردی همجین نظری را می دهی.ما هم به شهید مغنیه و هم به تمام شهیدان اسلام احترام می گذاریم و یاد آن ها برای همیشه در ذهن ما خواهد ماند و ان شاء الله ادامه دهنده راه ایشان هستیم.

شهید مغنیه را نتوانستید در جنگ متوقف کنید آخر با توطئه و ترور او را شهید کردید همان موقع که او را شهید کردید می خواستید دولت سوریه را مسئول شهادتش جلوه دهید که موفق نشدید. خواستید با انداختن این ترور به گردن مخالفان لبنانی حزب الله آتش جنگ داخلی را شعله ور کنید ولی نتوانستید. حالا او و شهیدان حزب الله را تروریست و مسئول قتل صد ها نفر می دانید؟ ننگ بر شما باد.

سلام ما بر همه شهیدان به خصوص شهید عماد مغنیه

شعر زیر هم ترجمه یک شعر زیبای عربی در وصف شهید مغنیه است.

زمین روایت می کند...

زمین، داستان عمادش را روایت می کند...


ای ماه سلاحت را جلو بیاور

ستاره هایی که داری را هدیه بده


و ای دریا از شدت این خبر استقامت کن

دنیا به این خبر گوش دهد که بلند همتی که از آن گذر کرد


وقتی راه می رفت عزت پشت سر او بود تا از آن الگو بگیرد

عزم و اراده او زبانزد همه انسان های بلند همت بود


کسانی که پیروزی را به سوی سرافرازی هدایت کردند

کوه ها از قدرت آن ها متزلزل شدند


ای پرچمی که هنوز به عهد و قسمت وفادار هستی

به ما آموختی که هرکس دنبال عزت است

قضا و قدر با او دشمنی نمی کند


ای سکوتی که فرماندهان نخبه دشمن را به لرزه انداختی

پس تاریخ بنویسد که با رفتن شما نابودی اسرائیل نزدیک است

خدا و کسانی که در آتش جاودانه اند

آیا بهتر نبود خدا مخلدین در نار(کسانی که تا ابد در جهنم هستند) را نمی آفرید؟
ابتدا توضیح می دهم که این سوال چگونه شکل گرفته است.

خداوند بی نهایت واقعی است و از هر بی نهایتی بی نهایت بیشتر است. خداوند بی نهایت صفت خوب دارد(ما تنها بعضی صفات خدا را می شناسیم و تنها بعضی از آن ها را درک می کنیم) که با آن ها خوانده می شود (خداوند در قرآن گفته است و لله الاسماء الحسنی فادعوا بها. اولا نگفته است این اسما چه تعدادی اند! ثانیا گفته است به همان نام های نیکو پروردگارتان را بخوانید) مثل حکیم ، علیم و بسیاری دیگر. تعدای از این صفات و اسما در دعای جوشن کبیر آمده است. این نکته را هم توجه داشته باشید که همیشه اسماء الهی یک کلمه ای نیستند گاهی برای بیان صفتی از خدا باید یک جمله بگوییم مثلا در همین دعا جوشن کبیر داریم یا نورا لیس کمثله نور، یا انیس من لا انیس له. همچنین خداوند در هر کدام از این صفات هم بی نهایت است اگر خدا حکیم است بی نهایت حکمت دارد اگر خدا رحیم است بی نهایت رحیم است. انسان هم برای حرکت به سمت بی نهایت و رسیدن به بی نهایت خلق شده است. و این رسیدن به بی نهایت با جاودانگی در آتش ظاهرا در تضاد است. همچنین خداوندی که حکیم است چرا با بی نهایت علمی که داشته است همچین فردی را آفریده است؟ و چرا با بی نهایت لطفی که دارد که همچین فردی را برای همیشه در عذاب نگه می دارد؟

برای جواب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

ادامه نوشته

تسلیت

شهادت امام حسن عسگری(ع) را تسلیت می گویم

http://img1.tebyan.net/big/1390/11/20120130174024202_sh-imamaskari-04.jpg

دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم قم

دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام نوزدهم دی ماه


بدون شك برجستگى عمل و اقدام مردم عزيز قم به روز نوزده دى منحصر نمي شود. 

قم بهعنوان مركز روحانيّت شيعه و اسلام، امروز نماد عظمت جمهورى اسلامى می باشد.


چشم به بیرون دوخته نشود، راه عبور از مشکلات تکیه بر نیروی درونی کشور است.

جمهوری اسلامی در موضوعات خاص با این‌شیطان برای دفع شرش مذاکره کرد.

دینداری بدون بصیرت ممکن است انسان را به بیراهه بکشاند.

در دادگاه حقوق بشر، گریبان غرب رامی‎گیریم.

دشمنی آمریکا با ایران در مذاکرات آشکار شد.

هرکس درباره حقوق بشر حرف بزند آمریکایی ها حق ندارند در رابطه با حقوق بشر حرف بزنند.

ادامه نوشته

پاسخ سوال serendipity

بسم الله الرحمن الرحیم

پیرو سوال یکی از دوستان(serendipity) متن زیر را نوشتم

متن سوال
سلام

یه سوالی داشتم ممنون میشم جوابمو بدین

اینکه یک تحلیل کلی از کعبه و طواف میخواستم و چرا ما به دور خانه خدا میچرخیم و اینکه چرا این چرخیدن به دور کعبه ای که سنگه بت پرستی نیست؟؟؟؟

وآیا اعتقاد اهل سنت هم همینه؟


دوست گرامی سلام

ابتدا باید بگویم که سوال در رابطه با احکام الهی و فلسفه آن ها اگر به این معنا باشد که من قانع نشدم پس انجام نمی دهم درست نیست چون ما احکام را وقتی اجرا می کنیم که مسلمان شدیم و تسلیم کامل فرمان الهی گشتیم. با این حال پرسش برای دریافت حقیقت اشکالی ندارد البته در بسیاری از احکام هنوز عقل بشر نتوانسته است حکمت آن را بیابد ولی بی شک پشت همه این ها حکمت پروردگار می باشد.

آیا طواف کعبه نوعی بت پرستی است؟

خیر چون ما کعبه را نمی پرستیم بلکه خدای کعبه را می پرستیم. همچنین این کار را به دستور خدا انجام می دهیم و خدا به ما دستور داده که این کار را بکنیم همان طور که به فرشتگان دستور داد که به آدم سجده کنند سجده بر آدم پرستش آدم نبود بلکه اطاعت از خدا بود و عین پرستش حق. سجده بر آدم به خاطر دستور خدا  و مقام بالای انسان بود. طواف کعبه هم به خاطر اطاعت از دستور پروردگار و مقام بالای این مکان است. برای این که روشن تر شود خدا به مسلمانان دستور داده بود که ابتدا به سمت مسجد الاقصی نماز بخوانند ولی بعدا دستور داد به سمت مسجد الحرام و کعبه نماز بخوانند در هر دو مورد اطاعت از دستور خدا و سجده در برابر خدا بوده است نه مکان. و با دستور خدا مبنی بر تغییر قبله فقط خواندن نماز به سمت این مکان جایز است.

چرا ما باید به دور خانه خدا بگردیم؟

اولین جوابی که باید به این سوال داد این است که چون دستور خداست. اما جواب زیبایی هست که در این جا به اطلاع شما می رسانم.

اول) کعبه چهار رکن دارد هر رکن محاذی عرش خداست و کعبه نمادی از این عرش بر روی زمین است. طبق روایات بعد از این که فرشتگان از اطاعت خدا در سجده بر آدم تعلل کردند یا سرپیچی کردند و همه مواخذه شدند(آیه انی جاعل فی الارض سوره بقره آیه 30) برای خشنودی پروردگار هفت بار گرد عرش الهی چرخیدند تا خدا آن ها را بخشید و خشنود شد سپس خداوند فرمود:  بر زمین فرود آیید و خانه ای برایم بسازید که هر کس از بندگانم گناه کرد به آن خانه پناه برد و اطرافش طواف نماید چنان چه شما اطراف عرش طواف کردید، از آن ها راضی شوم همان طوری که از شما شدم. پس ما علاوه بر اطاعت از دستور خداوند خشنودی خدا را نیز با این کار به دست می آوریم و گناهان را از خویش پاک می کنیم به شرط آن که وقتی دور کعبه گشتیم این را حس کنیم که این ارکان کعبه هرکدام چه هستند؟!

دوم) گشتن دور کسی یا چیزی در اکثر فرهنگ ها نمادی از احترام و دوست داشتن است(این را از خودم می گویم) هر کس از شی یا چیزی خوشش آید کاملا آن را برانداز می کند. همچنین وقتی ما قلبمان را مماس با کعبه می کنیم و در هنگام طواف به گونه ای حرکت می کنیم که لحظه ای قلبمان(شانه چپ) نباید عمدا از سمت کعبه منحرف شود این یک ارزش است یعنی قلبمان در مسیر توست و تو را دوست داریم و قدم هایمان هم که نمادی از عمل است در مسیر تو و اطاعت از دستورات توست. شاید بعضی وقت ها این قدم ها سخت باشد!

سوم) چرخیدن همه به یک شکل دور یک مکان نمادی از وحدت مسلمین است یعنی همه ما یک خدا را می پرسیتم. اتفاقا با یکی از برادران اهل سنت که بسیار هم از بنده مسن تر بود در مسجد الحرام حرف می زدم از بنده پرسید آیا شیعه ای؟ گفتم: شیعه و سنی نداریم همه امت واحدیم و همه مسلمانیم. کلی حال کرد بماند گفت قبله ما واحد، خدای ما واحد، قرآن ما واحد است و... این یعنی کعبه و طواف دور آن نمادی برای وحدت مسلمین است. و چه خوب است این را این روز ها همه بفهمند و جلوی این گروه های وهابی و سلفی را بگیرند. همه چنین کعبه محلی برای قیام مسلمین است و قیام امام زمان(عج) نیز از این مکان شروع می شود. همچنین خدا کعبه و طواف آن بنابر آیه 97 شوره مائده برای سامان بخشیدن کار مردم(اقتصادی، روحی، معنوی-دو مورد آخر واقعا حس می شود!) و مایه قوام دین قرار داده است.

باز هم دلیل هست ولی چون خواسته بودید کوتاه و مختصر باشد به همین قدر بسنده می کنم.

پیامبر(ص) می فرمایند: خدا به طواف کنندگان مباهات می کند

ان شاء الله اگر مشرف شدید بنده را هم  دعا کنید.

تسلیت

شهادت امام رضا(ع) را تسلیت می گویم


اتفاقی این عکس را از سایت تبیان گرفتم  خوبه رو معنی حدیثی که آورده دقت کنید.

تسلیت

شهادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و
 
امام حسن مجتبی (ع)  را تسلیت می گویم

http://borooj.persiangig.com/audio/sh.imam%20hasan%2090/%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%20%D8%AD%D8%B3%D9%86%20%D9%85%D8%AC%D8%AA%D8%A8%DB%8C%2090.jpg

9دی

سالروز حماسه مردم ایران در 9 دی را گرامی می داریم


و باز هم این حسین بن علی(ع) بود که اسلام را حیات بخشید...

ولی این بار مردم حسین(ع) را تنها نگذاشتند...

لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است


               

بر روی دکمه play در گوشه تصویر کلیک کنید.

حرف دل

بعضی ها دل هایی دارند که آماده پذیرش انوار الهی است دل هایی زیبا و پاک دل هایی عاشق خدا. وقتی آدم این چنین افراد را می بیند واقعا لذت می برد. این ها بر مرکب های نور سوارند. مرکب نور چند تا ویژگی دارد:
 اول وقتی انسان روی مرکب است به اطراف مسلط است! منظور از تسلط به اطراف این است که چشم و گوشش باز است هر حرفی را بدون دلیل نمی پذیرد بلکه تفکر می کند.
 دوم نور مخصوصا نور خدا (نور اسلام و نور حق) راه صحیح را به انسان نشان می دهد.
سوم سرعتی بالاتر از نور وجود ندارد و وقتی فرد بر فراز مرکبی از نور سوار شد با سرعت بسیار زیاد به سوی حق حرکت می کند.
چهارم فرد باید مرکب را با اعمالش به سمت صحیح سوق دهد به عبارتی باید هدایت آن را در دست بگیرد تا به بی راهه نرود و...

افمن شرح الله صدره للاسلام فهو علي نور من ربه
فويل للقاسيه قلوبهم من ذكر الله اوليك في ضلال مبين

آيا كسي كه خدا سينه ‏اش را براي اسلام گشاده كرده، و بر فراز مركبي از نور الهي قرار گرفته (همچون كوردلاني است كه نور هدايت به قلبشان راه نيافته) واي بر آنها كه قلب هائي سخت در برابر ذكر خدا دارند، آنها در گمراهي آشكارند.(زمر-22)

اربعین سید و سالار شهیدان را تسلیت می گویم

آیت الله بهجت:

روایت دارد که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،... امام زمان خودش را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند ... بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند... اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین(ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.